איך אני רואה את הדברים

הפוסט הזה הוא בעקבות קריאה של הפוסט של ידידי רון קליין, שאמנם אני מכיר אותו מעט אך מעריך הרבה.
כולל הפוסט של עופר שאינני מכיר, וכולל הפוסט שלו כשהוא עבר לפייתון.
זה לא שאני מגיב לדבריהם, זה שדבריהם עוררו בי המון מחשבה, והנה היא.

על מה מדובר? הויכוח הישן נושן הם להמשיך MS או לעבור לקוד פתוח.

אני חושב שיש בגו יותר ממה שבד"כ אומרים, פתרונות טובים, שפה קלה, כסף לא כסף, עתיד לא עתיד.

אקדים ואומר שאני מרגיש שינוי בחודשים האחרונים, אני חושב שאני סוף סוף מתחיל להיות קצת SENIOR. אחרי 3 שנות עבודה בדוט נט, מתוכם שנתיים אחרונות בSHAREPOINT, כולל ANGULAR, ושאר דברים שמסביב, ולאחרונה הכשרתי INTERN אני מתחיל לראות את ההבדל, בראש, במחשבה, ביכולות. אני גם פתאום ממש מרגיש שאני חייב ללמוד שפות חדשות, הן כדי להרחיב את המחשבה, והן כדי להתרענן.

ובכן דבר ראשון ששמתי לב והוא רלוונטי לפה הוא שהרבה מאוד מתכנתים, ואולי זה אני אבל הייתי אומר הרוב, וזה כולל גם אנשי MS וגם אנשי קוד פתוח, פשוט לא בקטע להתפתח ולזוז. כלומר איך שאני רואה את זה המסה הגדולה של איפה אנשים נמצאים ומפתחים מתחיל מהסיבה האקראית ביותר - לאן הם התקבלו לעבודה הראשונה, שהרבה מזה מתחיל מה הם למדו לפנ"ז מסודר או לא.

אפשר לראות את זה בתחום הCLIENT יותר ברור - רוב הקורסים או הלימודים למיניהם מאוד מזניח את javascript, ואני מתכוון לרמה גבוהה של פיתוח APP שלם בJS, אפילו רק עם JQ. ומיד אתה רואה את ההבדל בחומר האנושי - יש תכנתים שדי מהר יקלטו שקיים knockout או angular או פשוט ילמדו טוב JQ , ויש כאלה שכל משימה שהיא יעשו בasp.net, כי זה מה שהם יודעים.

אז ממילא הפוסט הזה ואלו שלעיל מדברים על החלק השני, ואני לא מתבייש לקרא לו בשמו: הקצפת של התכנתים, אלו שזזים קדימה.

אז פעם גם אני הייתי מאלה שמודדים פיצר'ים ויכולות בדוט נט מול ג'אווה וPHP, ואכן יש לאמר שטכנית דוט נט 3.5 וכ"ש 4 ניצחו בהמון מובנים, ואת זה אני שומע מהתכנתים שלהם.

לעומת זאת העולם ממשיך להתחדש, יותר שומעים על פייתון ורובי, וזה כולל תשתיות של ממש, והדבר שהכי גורם לי לרצות ללמוד רובי זה שזו שפה שבראש של מי שיצר אותה היה לבנות שפה שיהיה כיף לתכנת בה, כלומר עדיין יש שפות אחרות של קוד פתוח שמשתוות לדוט נט החדש ואולי עוקפות אותו.

אבל גם פה תלוי מאוד לפי מי מסתכלים.
אני אתחיל מהדוגמאות של רון בעיות כגון c10k, אלו בעיות של ארכיטקטורה, לא של תכנת, אז כשעובדים בסטארט אפ ואתה אחראי על הכל כולל הכל, או שהפיתוח שלך תלוי בבעיה מסויימת ממוקדת כזו, אז מילא לפעמים הקוד הפתוח הוא העדפה ברורה.

ENTERPRISE? להם בד"כ לא משנה הדברים הללו, יותר מענין אותם אחריות. מקרה שהיה אצלנו שחברת ענק מסויימת קיבלה מאיתנו הצעה על CMS מסויים, והמנכ"ל הורה לשלם הרבה יותר בשביל SHAREPOINT כי זה MS, זה אחריות, זה SUPPORT, זה שם, לכן במקומות כאלו, וכן חברות פרוייקטים שרוצים להציע להם שרותים הבחירה הברורה זה MS.

בכללי, אני בכלל לא חושב שMS הולכים ליפול בעתיד הקרוב גם בתחום הWEB הרגיל, הם מוכיחים פעם אחרי פעם שהם יודעים להמתין לרגע הנכון, אמנם לדעת רבים זה הדקה ה92 אבל בכ"ז, לראות מה הולך ומה מצליח, ולתת מוצר מתחרה פשוט יותר טוב. אם זה בימי הגאווה שיצא דוט נט, אם זה בימינו שהCLIENT מתחזק והם משפרים את הIIS, אם זה שהם סוף סוף הוציאו MVC, ואפילו בSHAREPOINT יש אותו ב365, עם REST להכל.

ושימו לב, בתחום הקפיטליסטי מדובר בחברה אחת בלבד שמחזיקה בערך את השוק כולו מול כמה וכמה מתחרים, כלומר יש את c/c++ הרוחבי שיש לכולם ואז זה דוט נט מול גאווה PHP רובי פייתון ועוד ועוד וMS עדיין עומדים איתן, אז נכון שזה כולל שיווק אגרסיבי וכו' וכ"ש בישראל שהם ממש מחזיקים פה את השוק, אבל בכ"ז, הם יודעים מה הם עושים והם לא דועכים כלל וכלל.

אציין בתוך זה שאם יש מוצר אחד שהולך ויורד מהשוק, ואני ממש מקווה שהוא יכחד כבר זה IE, כולל כל הגרסאות.

אבל מה באמת נותן לי הקוד הפתוח?
ובכן מי שבאמת יוצא לו לשפר משמעותית דברים כאלו זה הקצפת של הקצפת, אני מדבר על סוג התכנתים שכותבים פלאגינים בלי MIN ואני עדיין לא מסוגל להבין מה הם עשו שם, כ"ש כשזה מהנדסים ממש והם כותבים מודולים ממש חזקים, אז בד"כ תכנתי WEB לא שם, והרבה פעמים גם מהנדסים טובים לא שם.

לעומת זאת אם יש משהו שאני ממש מבין אותו זה השליטה. מי שכתב קצת דברים מתקדמים בדוט נט כבר ראה שהרבה פעמים לא רק שהמוצר לא עושה את מה שהוא אמור לעשות, אלא הוא עצמו דופק את המערכת, מלא בבאגים, ומרובה הנזק על התועלת, ואו שאתה יכול לכתוב משהו משלך או שאתה נאלץ לעשות WORKAROUND. אז אני ממש מבין את מי שמעדיף מערכת שאתה יכול לשלוט בה במלואה.

גם חייבים לציין שהרבה לקוחות הקוד הפתוח נמצאים שם בגלל...הכסף, חד משמעי, כולל מקומות שעבדתי בהם.

סופו של יום בתור תכנת שלא נמצא בסטארט אפ וחייב משהו HIGHEND שיש רק בקוד פתוח מה שיותר רלוונטי בשבילו זה נעימות כתיבה, שהרבה מזה זה IDE, ומהירות פיתוח.

מה שבעצם לוקח אותי שוב לJS
יש היום כמה ספריות CLIENT חזקות, jquery הידועה ביותר, ובלי לעבור על כל מה שבדרך אני אגיע לאנגולר. ספריה שקשה ללמוד, אבל כשיודעים אני פתחתי משהו ב4 שעות במקום יומיים שהוקצו לי.
כנ"ל מה שייעדו לי לשבועיים אחרי יומיים אני בחצי דרך, אפליקציה של ממש.

אני באמת צריך כבר ללמוד פייתון ורובי דחוף, אבל JS הולך להשאר עוד הרבה מאוד זמן, ויותר אני חושב שבWEB שרת צריך להיות משהו שכולל בתוכו REST וDB, חוצ"מ הכל כולל הכל CLIENT, וע"ז לא ממש מדברים משום מה, פרט לכך שאנשים לפעמים חושבים שאנגולר זה קוד פתוח כי זה מסובסד ע"י גוגל, אלא שגוגל זה MS בריבוע...הם פשוט עושים את הכסף אחרת.

לסיכום, אין לי משהו בעד MS, אין לי ידע באחרים, יש לי בעד אנגולר בצורה מובהקת.

Comments

Popular posts from this blog

OverTheWire[.com] Natas Walkthrough - JUST HINT, NO SPOILERS

SOLVED The item could not be indexed successfully because the item failed in the indexing subsystem

Asp.Net Ending Response options, Response.End() vs CompleteRequest()